10.2.08

من مذاكرات واحدة مهيسة

الكلام ده مستقطع من ذكريات ومذكرات واحدة مهيسة
يعنى كتبته فى اوقات كنت بعلق على احداث حصلت او سمعتها
وسيداتى انساتى سادتى
اليكم ما ورد الينا من اخر التهيسات

انا مش عارف اتغير كل ماقول اتغير
تحصل حاجة ترجعنى عن كل اللى انا ناويه
كل ما اقول انا هابدا اعيش حياتى بمبدا
برجع باضعف تانى ومش بس انا بضعف اوى
ايوة بفوق لما بروق واحاسب نفسى بكام سؤال
وارجع اقول مافيش مخلوق مبيغلطش ده شيئ محال

ده كان تامر حسنى
بالاشتراك
معى

-----------------------------
ماما قالتلى ممكن اخد العربية يوم السبت
طب يوم الحد والاتين اللى هما الزحمة اعمل ايه ؟
ااقضيها مترو وخلاص بقى
عشان هيا مش هتردى تدينى فلوس التاكسى
----------------------------

واحدة صاحبتى ارتبطت بكذا ولد
مش مرة واحدة... لا
بس كل مرة ترتبط بتختار ناس صعبة اوى
معرفش بتحبهم ازاى يعنى
وتيجى تسالنى ايه رايك ؟؟
مش ببقى عارفه اقولها ايه .
مش معقول كل مرة اقولها
ما اسخم من ستى الا سيدى
------------------------------
محمود بقى مهندس
وبقى عامل فيها استاذ دكتور مهندس محمود
وكل ده وهو فى سنة اولى
امال فى البكالريوس هيعمل ايه ؟؟؟

------------------------
نفسى يا آية ترحمينى وتمشى على الريجيم اسبوع واحد بس..
ده الدكتور بتاع الريجيم بتاعى
الراجل قرب يسيب مهنته بسببى
كل مرة اروحله عامله مصيبة
مرة واكلة فطير بالكريمة
ومرة واكلة كورودن بلو من هارديز
ومرة واكلة كشرى
ومرة واكلة اتنين شوكلاتة جالاكسى
تفتكروا ممكن يعمل فيا ايه لما يعرف انى
اكلت كيكة وجاتوه وسلطات بالمايونيز وبيتزا
وشربت بيبسى فى عيد ميلاد بنت خالتى؟؟؟

-----------------------------
انتى معقدة وغلسة ومجنونة وكئيبة ودمك تقيل.!!
ديه كانت كلمات احمد زميلى لما كنت فى مود اكتئاب عشان مشكلة حصلتلى فى الكلية
الفكرة انه تانى يوم انا بقيت كويسة
كنت بقول لاحمد...
انت بقيت كئيب ودمك تقيل وغلس
بطل اكتئاب وسيبك من اى مشاكل ممكن تقابلك وارجع هرج تانى معانا
!!!!
وهكذا يتم اثبات ان الدنيا دواره

-------------------------

صاحب البيت رفع علينا قضية فى المحكمة
ومصر يكسبها
ومش فاهم ليه كل مرة قبل الحكم النهائى كان بيخسر الدعوة
تفتكروا كان رافع علينا قضية ليه؟؟
بيقول اننا قال ايه
:::: هدينا الحيطة اللى بين الحمام و المطبخ!!!
--------------

بنت بنت خالتى اللى تمت 9 سنين
تفتكروا كان ايه طلبها بالنسبة لهدية عيد ميلادها
اخشى انه انا مكنتش فاهمة هو ايه لغاية سنيتن فاتوا
بس هيا بكل بساطة طلبت

Mp3
ولسخرية الاقدار
لقد حصلت عليه
-------------------------
تحديث للخبرية اللى فوق
بنت يبنت خالتى ذات ال 9 اعوام واختها ذات ال6 اعوام
لديهما تليفون محمول
وليس ذاك الذى يغنى و ينور
ولكنه يبدو انه احدث مما احمل انا
و....

عجبى
--------------------------
ماما بتقولى انى مش هنفع
وبابا بيقول انى فاشلة
وصحابى بيقولوا انى عبيطة وهاطلة وطيبة زيادة عن اللزوم
وفى نفسى الوقت
مكبرة للدنيا
وولد زميلى قالى انى اكتر بنت مكبرة دماغها هو شافها فى حياته
وخبرة زميلى هذا مع البنات تستحق الاشادة
وقد وصفنى احدهم قائلا انى بريق الالحان
ولكننى حقا انتشى من السعادة عندما اسمعه ينادينى بــ
(عسولتى)
----------------------


** مالك لابس بتنجانى كده؟
## اصل الدنيا مسقعة !!!
ده كان حوار بين واحدة صحبتى خفيفة
ولد معاها فى الكلية دمه شربااااااااااااااات


35 comments:

بطوط حبوب said...

معقده
وكئيبه
وغلسه
لا يا عم مش هعلق محدش عارف فى ايه تانى
هههههههههههههههههه
والله يا بنتى انتى زى العسل
وتهيساتك دى تحفه
بس ايه يعنى لما بنت خالتك يبقى معاها mp3 اوموبايل احدث منك
انتى متعرفيش المثل الى بيقول { القارعه تتباهى بشعر بنت اختها} ههههههههههههههههه
المهم مصر فازت الف مبروك

Unknown said...

دمك عسل عسل
استمتعت جدا تحياتى بس تصدقى فعلا ان الدنيا مسقعة جامد جدا

3abdo me7tas said...

إيه يا بنتى اللى انتى عاملاه ده
انا قلت ضربتى حاجه من الصيدلية بتاع مامتك
لا اله الا الله
كده يا آيه تضربى حاجه من غير ما تعزمى عليا
تصدقى انا هيست أصلا من المواقف بتاعتك دى
وبعدين حد يضرب سندزتشان من عند هارديز وبعدين يحبس بعدها بكشرى
ايه يا بنتى اللى بتعمليه ده
طيب خدى انتى السندوتشات وسبيلنا الكشرى
طيب تضربى اتنين جالاكسي ومش تسبيلى واحده حتى أشم فيها
ماسى ماسى على رأى يوسف ابن اخويا
ومين بنت بنت بنت بنت بنت خالتك دى جالها هديه فى عيد ميلادها ام بى ثرى
نفسي اعرف يعنى ايه الام بى ثرى يطلع ايه أكيد قطر لعبه صح
:P

ومين اللى بيقولك انك مكتئبة ده وانا أكعبره فى بعض بقى بعد الضحك اللى انا ضحكته ده ويكون انتى مكتئبة مش أصدق خالص

ومين اللى لابس بتنجانى عشان الدنيا مسقعه ده
طيب فين العيش بقى على كده هو مش عارف ان العيش دلوقتى بقى على بطاقة التموين ولا ايه
يعنى لازم نروح ونعمل بطاقه ونجرى وتتلغى ونعملها تانى وتطلع بعدها بخمس ست سنين عشان ناكل مسقعه
مش عايز مسقعة هقضيها كشرى بقى

فى النهاية بقولك ألف شكر يا آية انك بجد ضحكتينى
ربنا يكرمك يا رب

شريف طلال said...

حلوه الدنيا مسقعه دى
هههههههههههههه
دمك خفيف مش كئيبه ولا حاجه يعنى زى ما بيقولوا
:)
و مستنيين الجديد بقى
شكراً ليكى و تحياتى

aya said...

بطوط

كيفك يا عم وكيف الحياة

يا فندم تقول اى حاجة
ما عدا
كئيبة دومى تقيل وغلسو او فاشلو او سخيفة

نورتنى

وانا مش قارعة عشان اتباهى ببنت اختى
انا بعند معاها وبفضل اغلس عليها
واخليها ترنلى وافتح عليها
نياهاهاهاههاه
انا شريرةةةة
===============================
ايويتى الغالية
انتى اللى عسل وسكر كمان

نورتينى

aya said...

محمد

ربنا يقدرنى واخليك تضحك على طول

بجد الكومينت بتاعك جامد اوى فعلا
تسلم يا عم للكلام الكبير اللى انا م قده ده

ونورتنى
ويارب دايما كل البوستات تعجبك

==============================
شريف

ازيك يا عم
وايه اخبارك
شفت البتنجان والمسقعو واللى احنا عايشين فيه؟
يالا ما علينا
نورتنى يا عم
ومتبقاش تغيب عننا

Anonymous said...

2eh el betengan dah bas ya 2aya o el betengan ya3ny....
wla balash saba7 el tahyees ya fande walahy fatasteny mn el de7k bgad
o ba3dee 2oly l mama o baba yegebolek cell phone za elly ma3a bent bent 7'atac mesh manzar ya3ny yekon telephonhom agdad menek
o bna3en yabenty enty lazem temshy 3al diet bgad 3arfa ana zedt hena fe usa 7awaly 30 kgm o 3amla dioet faze3 ya benty
omal \mana 3ayza 2atgawez ba2a o 2a3mel ahmed o mona waa mesh mn 7a2y yany
yalla ya gamiel lets do diet 2gether o neshouf men hay7'es aktar mn el tany
salam ya betengan
imean ya gamila

Anonymous said...

هاي اول زيارة الي بالبلوج
بكل صراحة استمتعت بتهييسك :)
مع اني لليوم ما عرفت شو معنى تهييس
:)
تحياتي

موجة said...

يا اية شيلي بقى الحروف اللي بنتكبها قبل كل تعليق دي
حرام عليكي
ذنبي في رقبتك
ولو لبست نضارة وانا لسه شباب حيبقى بسببك
هههههههههههه
ايه يا عم البوست الجميل ده يا عم
بلا نيلة .. أيامنا سابقا
اصبحت من ضمن مدونات باحرص على متابعتها حقيقي

على فكرة انا جاوبت التاج اللي اتعطرست فيه عندك في المدونة
ممكن تشوفي اجابته

خالص تحياتي
احمد

Anonymous said...

ههههههههههههه
يا ايه انا ابن اخوي عمرو 6 سنين وعندو
mp4
عادي هدول جيل يشل
وما تزعلي لو حد قالك عبيطه "الواقع دايما مر"

تواشيح سياسية said...

هههههههههه
ايه كل ده
طيب اى كلام ينطبق عليكى
انتى شايلة تليفون ايه
مين اللى عايز يرفع عليكوا قضية وليه
انا ايه جبنى هنا
انتى مين
انا مين
احنا فين
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الـسـيـدة نـون said...

بنت بنت خالى لما كملت اربع سنين
حصلت على موبايل
وانا كنت متجوزة ومخلفة وعندى 28 سنة
وماكنش لسة عندى موبايل
وعجبى

سكر يا ايه
سلام
اختك خيخة

رئيس جمهوريه نفسى said...

والله لما قريت الخبريه بتاع البنت الى 9 سنين وعايزه هديه عيد ميلاد mp3 ضحكت من كل قلبى لانى وانا عندى 30 سنه اخير جبت واحد والى خلانى جبته الشديد القوى لانى اضريت اتنقل بين المحافظات لمده طويله بسب بعض مشاغل القضايا فكان بيقضيها معايا دحنا مكناش اطفال يا بشر

aya said...

سولا
بكل الحب هنتكلم عن الحب.....احم احم
لا ده موضوع تانى
قصدى انى بكل حب وتواضع متنازلة ليكى عن فكرة الريجيم ديه
انا خلاص عرفت طريقى فين

وبعدين يعنى مالها كرنبة؟
انا كنت بحبها
ومعنديش مشاكل انى ابقى شبها

نورتينى يا قمر
وحاضر هاقول لماما تجيبلى سيل فون زى اللى معاهم
او اجدد منه

===================================العزيز عاصف
ده لو كنت قريت الاسم صح

نورتنى
ومبسوطة انك نورت البلوج ومستنياك دايما
والتهي حسب كتاب عبد المجيد الصحاح
يقال انه الكلام اللى بيتقال والانسان مش فى كامل وعيه
او وهو فى حالة تعب غير عادية او لو كان شارب القرش كله
تلاقيه بيقول كلام عجيب كده
وغالبا بيبقى هو ده الاحساسا الباطنى للانسان اللى بيطلع دون ارادته

على العموم ممكن تدور عليها فى معجم الوسيط
باب الهاء فصل الياء مع السين
فعل هيس
هيس تهيس فهو مهيس اخر حاجة

نورتنى

aya said...

موجة
صديقى ابوحميد
ياعم تسلم على كلامك
وسعيدة جدا انى قدرت الفت انتباهك يا فندم
يارب دايما مشرفنى كده فى المدونة

وانا شفت التاج
ويا عم ايه الاجابات القوية ديه
دانت مسحت اجباتى باستيكة

يالا ربنا يباركلك
===============================
روان

بصى
اهو ال ام بى 4 ده انا مسمعتش عنه غير من كام شهر

مع انى الى حد ما مثقفة يعنى
لكن معرفش ان الدنيا اتطورت كده

مبروك عليه

وصدقينى لما حد بيقولى يا عبيطة
وخصوصا واحدة اعرفها اول حرف من اسمها روان
بقولها انتى اللى عبيطة يا حبوشتى

نورتينى
================================
الشافعى
يا فندم انت غالبا داخلت بلوج غلط
بس امشى كده على طول على طول لحد ما تلاقى عمارة
واكسر يمينك فى شمالكواطلع على ناصية حارة
هتلاقى هناك واحد بتاع عصيرر
متشربش منه عشان وحش

يا سيدى ولا يهمك
المهم انك نورتينى
والمرة الجاية خليهم يدوك العنوان صح

وديه واصفة سهلة
دى واصفة هايلة

لالولولولولوللىىىىىىىى

aya said...

نوران حبيبتى
اهلا يا قمر
بصى يا بنتى
احنا مكناش اطفال
ومفروض نطالب اهلنا باعادة مرحلة الطفولة
وياخدونا دريم بارك ويفسحونا
ويجبولنا ام بى 3 وموبايل بكاميرا وبلوتوث وراديو

ويشتريلى عربية
ويحط مليون جنيه باسمى فى البنك

نياهاهاهاه

ااااااااااااه يا دنيا

يالا نورتينى يا نور

ويارب دايما اشوفك منورانى هنا
===================================
عزيزى محمود
ما يهمنى حقا انك ضحكت

وسيبك بقى من اى حاجة تانية

نورتنى يا محمود
ومبروك عليك الام بى 3
عقبالى يا رب
عقبالللللللللللللللى

mohammad hamza said...

سعيد بأول زيارة لييا هان تقريبا واللى فيها استمتعت بكل انواع التهييس
لحد ما مامتى سألتنى بتعمل ايه قولتلها امال مين حضرتك

التهييس معدى

المدونة حلوة وشدتنى ..

أنا حر said...

بوست جامد بس زحمة قوي وفي نفس الوقت طبيعي قوي لأن زحمته احداث بتدور جوانا ومعانا بس اصعب حاجة اننا نعمل اللي انتي عملتيه...اننا ندون الاحداث دي بالشكل الرائع والمميز ده
تحياتي

Coca said...

ههههههههههههههههههههههههه

تحفه البوست دا بجد

فيه عبر
بلزي اي ايه شيلي ال
verification word

Abd-Alrahman said...

هههههههه
والله ذكراياتك جميلة اوي اوي
ربنا معاكي ويوفقك
بس بلاش الاكتئاب الكتير دة

dina said...

هههههههههههههه
و الله انتى زى العسل ومغلطش اللى قال عليكى اكتر واحدة مهيسة شافها دا انتى عميدة مهيسى العالم

إبـراهيم ... said...

إيه ده كلللله يا بنتي

Rain man said...

آية
ازيك
انا اول مرة ادخل مدونتك لكن اوعدك تكون اخر مرة
:P :P :P :P

الإتربي اللولبي said...

جميل انك تفكريني برقيب و عتيد قبل التعليق (قال يعني مش هاعرف اقول اللي انا عايزه )... المهم التهييس حلو و ابن حلال حتى لو حرقتي دمي بإن طفله معاها موبايل أحدث من موبايلك اللي هو أكيد أحدث من موبايلي .. اللهم لا حسد
أرجو زيارة مدونتي و التعليق و لكن تذكري : القرع لما استوى قال للخيار يا لوبيا

علوة said...

المهم
انتي شايفة نفسك ايه
وعايزة تعيشي حياتك ازاي
ونفسك تحققي ايه
...
عودة بعد غياب

jessy88 said...

يا سلام احلى حاجة التهيييس وهى المدونة ايه غير تهييس وشوية حاجات فوق بعض...مهو الواحد اليومين دول مينفعش غير يهيس لدرجة انى حاسة انه شوية شوية هلاقى البنات ماشية فى الشارع ناكشة شعرها وبتزغرط زى الهابلة وتسقف وتقول (يدونى الشايب ليه وانا وحشة ولا ايه؟) اما الولاد بقى هنلاقيهم ماشين مغمضين عنيهم وباصيين فى الارض وكل شوية يخبطوا فى العمود وبالتالى يموتوا فى نص الطريق..نهايته محسوبتك ياسمين ابقى عدى

aya said...

محمد حمزة

نورت البلوج
والله ينو على التهيس هو ده
استمر

يا رب دايما اشوفك منور البلوج
===================================
انا حر

ده كلام كبير انا مش قده
ربنا يكرمك
ويارب تكون الزحمة عجبتك
تسلم يارب لوجودك
ويارب دايما تنورنى
===========================
كوكا
شكرا لوجودك يا جميلة
وانتى تؤمرى وعلى اى حال تم بحمدالله

aya said...

عبد الرحمن
لست من هواة الاكتئاب
ومبحبوش

بس ساعات الواحد بيحس انه مش قادر يكمل
لازم ياخد رست وبعدين يرجع يكمل معاناة
نورتنى
==============================
دينا
ههههههههههههههههه
الله يكرمك
انا عميدةالمهيسين؟
ياختى من بقك لباب السما
اهو على الاقل ابقى فلحت فى حاجة
حتى لو كان التهيس
ههههههههههه
نورتينى
==============================
ابراهيم ...معاك

ده فضلة خيرك شوية تهييس كده على ما قوسم
ههههههههههههه
نورتنى

aya said...

عزيزى وصديقى غريب الدار
رجل المطر
وايضا رجل الكرم

اعلم ان كرم اخلاقك سيجعلك تمر مجددا هنا

واذا اتيت فاعلم انك اكثر من صاحب مكان

ربنا يخليك ليا
===================================
الاتربى اللولبى

متخليش دمك يتحرق ولا حاجة
كلنا لها
هههههههههههههههه
نورتنى
==============================
علوة

اكيد يا على
ربنا يدينا كلنا الخير

نورتنى
وحمدالله على سلامتك ومتبقاش تغيب كده تانى
============================
جيسى

يدونى الشايب ليه انا وحشة ولا ايه ؟
يدونى الشايب ليه انا وحشة ولا ايه

ههههههههههههههههههههههههه
نورتى يا قمر
وصباح التهييس اللى ما بعد تهييس

Desert cat said...

ده صحبتك الخفيفة وصاحبها الليذ عملوا احلى طبق مسقعه باللون البتنجانى اللى هو كان لابسه

غني يابهيه said...

هو انا طبعا ضحكت وكتييير كمان
بس انا شايف ان مافيش حد على وجه الكره الارضيه فاشل
كل واحد وعنده حاجه يقدر يبقى ناجح فيها المهم انه يكتشفها
وباى بقى عشان اشوف انتى كلية ايه فى البروفيل بتاعك

khobayb said...

إذا كنتي ناوية تمشي على رجيم ، يبقى لازم تعرفي شوية قواعد :

- إذا حضر الفطير بالكريمة بطل الرجيم

- لا رجيم والجاتوه على المائدة

- مع الشوكولاتة .. ليذهب الرجيم .. إلى الجحيم

دي قواعد لا غنى عنها لأي حد ناوي ، أو بيحاول ، أو بيعمل رجيم

وربنا يستر

عروسة ننوسة said...

دمك خفيف جدا وزى العسل استمرى

حمامة said...

على فكرة مفيش احسن من التهييس والله


لفت نظرى موضوع الام بى ثرى ده

بجد لواحد بقى بيستغرب من الامهات والأبهات دول يعنى مش فاهمه ايه اهمية الموبيل النسبة لواحد ف ابتدائى ولااعدادى حتى
وناس مش لاقية تاكل اصلا

بجد اسعدنى مرورى هنا جداً

:)

aya said...

desert cat
انا بعد الموضوع ده فكرت جديا انى اقطع علاقتى بيها

نورتينى يا جميلة
---------------------------------
جمهورية مصر العربية

لا انا مش فاشلة اوى اوى يعنى
كفاية انى نجحت انى ارسم البسمة على وجهوكم

نورتنى
----------------------------------
خبيب

عشان كده دايما بيذهب الرجيم الى الجحيم
لانى لا استطيع الحياة دون الشيكولاتة
بلا كلام فاضى بقى

نورتنى
----------------------------------
جنة
الله يكرمك
وحاضر هاستمر بتشجيعكم ليا باذن الله
اهلا بيكى
----------------------------------
حمامة
عندك حق يا اخويا
واللى معاه قرش محيره
يجيب ام بى ثرى ويسمعه

نورتنى

انا مصرية جدا