18.10.07

سؤال....محتاج اجابة


من انا؟


سؤال اتوجهلى وكان المفروض انى ارد
قلت بكل ثقة انا آية
طبعا هتقولولى قديمة
بس هارجع واقولكم
اصل ديه الحاجة الوحيدة اللى انا متاكده منها

المكتوبة فى البطاقة
يعنى الحكومة قالت كده
والحكومة زى ما كلنا عرفين مبتكدبش ابدا
زى ابلة نظيفة كده

المهم
لما فكرت بجد حسيت انى تايهة
مين آية؟
وهيا عايزة ايه؟
الهدف من حياتها ايه؟
وحشة ولا حلوة
طيبة ولا شريرة
مجنونة ولا ست العاقلين
صح ولا غلط
عايشة ولا مش عايشة
وحاجات تانية كتير
كانت محتاجة انى اجيب ورقة وقلم واعد احسبها مع نفسى
واعرف انا مين فى كل دول

معرفش ليه دايما الناس بتلاقى صعوبة فى الرد على السؤال ده
مع انه الطبيعى انه كل واحد مفروض يبقى فاهم هو ايه وهنا بيعمل ايه
وطريقه ايه

وبالمناسبة ديه
احترامى وسلامى لكل انسان يعرف يقول بصراحة شديدة وتامة::من هو

انا اساسا مكنتش ناوية اكتب
بس حسيت انى لازم اكتب

تخيلت انى لو مكتبتش ورخمت عليكم ببوست جديد هيجرالى حاجة
وحتى مش عارفة اكتب ايه دلوقتى
غير انى نفسى اعرف
من انا
خلاص....خلص الكلام
ونورتوا ايامى ..احم احم ....اقصد.. ايامنا

5 comments:

الأستاذ said...

السلام عليكم
بسم الله الرحمن الرحيم
أولاً: دي أول زيارة لي عندك وأتشرف بيها جداً
ثانياً: كل سنة وحضرتك طيبة لأني مكنتش للأسف أعرف حضرتك في رمضان والعيد أو حتى شم النسيم علشان أهنيكي بيهم
ثالثاً: طالما إنك هتردي علي إن شاء الله تبقي عايشة لأنك لو مرديتيش يبقى -لا قدر الله- عايشة وعاملة فيها مش عايشة أو مش عايزة تردي وساعتها بقى أنا اللي هقوم بالدور ده
رابعاً: طبعاً أنا مكنتش بهزر في ثالثاً لكن بهزر في أولاً
خامساً: شكراً

ody911 said...

آيه

لاء

لاء
لاء

آه

مينفعش الكلام دة

أصلى كنت بجهز لنفس البوست

تقريبا


بس هوة أنا عاوز أعرف أنا عاوز إيه ؟؟

كويس فى إيه ؟؟؟

ممكن أنجز أكتر فى إيه ؟؟؟

الموضوع كبير


على فكرة

أنا كتبت مرة وقلت


من أستطاع معرفة نفسه وشعوره وميولة
فهو حكيم وشاعر ومفكر وفيلسوف



وعادى بقة
أودى


آه البلوج أكتر من هايل حقيقى

وشكرا على الزيارة والكلام الجميل

وعادى بقة
أودى كمان مرة

aya said...

الاستاذ:::

اهلا بك حضرتك ومرحبا
نورت البلوج والمنطقة كلها
والنور الزيادة عليك طبعا
المهم
انا دايما فى انتظار تعليقاتك وارائك حضرتك

وان شاء الله دايما هتلاقينى برد
وموجودة

والمرة الجاية من غير حضرتك حضرتك
نورت ايامنا

aya said...

العزيز اودى

اهلا بك يا فندم
والله البلوج نور
يارب دايما كده الاقيك منور الدنيا كلها
واكيد الفاتورة عليك

مبسوطة جدا ان البلوج عجبك
ومستنيا ارائك دايما

نورت ايامنا

علوة said...

لطالما كانت أوتار العود تشتاق أنامل صاحبها
كما تشتاق الفرشاة للالوان

تذكري دائما

خلايا مدونتك تشتاق أفكارك

صباح الفل
---------------

بالنسبة لسؤال من هو
"
انا اللون الثامن في قوس قزح
"

صباح الفل مكرر

انا مصرية جدا