2.11.07

هذا هو الحلم



وانى احبك


لكن ...اخاف..اخاف
اخاف التورط فيكى التعلق فيكى التوحد فيكى

وانى احبك
لكن ...
اخاف
اخاف
اخاف التورط فيك التعلق فيك التوحد فيك
واني احبك
فقد علمتني التجارب آن أتجنب عشق النساء
وموج البحار..
واني احبك
دعيني اصب لكي الشاي
أنت خرافية الحسن هذا الصباح
دعيني أترجم بعض كلام المقاعد وهيا ترحب فيكى
دعيني اعبر عهما يجول ببال الفناجين وهيا تفكر فى شفتيك
ءاعجبك الشاي
وهل تكتفين كما كنت دوما بقطعة سكر؟
أما أنا فأفضل وجهك من غير سكر
دعيني أقول بكل اللغات التي تعرفين ولا تعرفين
احبك انت
دعيني أفتش عن مفردات تكون بحجم
حنيني إليك
دعينى افكر عنك
واشتاق عنك
وابكى واضحك عنك
والغى المسافة بين الخيال وبين اليقين

8 comments:

Coca said...

هييييييييه بقي انا اول تعليق
انا بحب الاغنيه دي اوي
عايزامي كل يوم تنزلي بوست يا ايوش
ولا اقولك يا حافيه القدمين
تحياتي اي قمر

aya said...

اهلا يا كووكا
وانا كمان بموت فى الاغنية ديه
وانتى تنورينا وان شاء الله انزلك كل يوم بوست
وايه المشكلة
من عنيا الجوز
نورتى

david santos said...

Please!

Send an email to the Brazil embassj your country and repor the injustice that the brazilian courts are making with this girl
Release on Flavia’s accident and status of the process.

The resignation is to stop the evolution. (David Santos in times without end)

Thank you

الأستاذ said...

تعرفي حضرتك إني كنت لسة هحط الأغنية دي على مدونة تانية مشترك فيها؟؟
يلا سبقتيني وزي م بيقولوا عمرك أطول من عمري
حتى لو مش صح إن شاء الله تبقى صح
أنا بحب الأغنية دي اوي فعلاً
وتقريباً دي أحلى كلمات من القصيدة كلها بتاعت نزار اللي هي
أحبك .. أحبك .. والبقية تأتي
شكراً لذوقك في إختيار ما تضعين
مع أطيب تمنياتي بالسعادة وبقطعة سكر
تحياتي

aya said...

استاذى الفاضل
اهلا بك
انا كمان بحب جدا الكلمات ديه
الاغنية ديه رائعة بكل مافى الكلمة من معانى
واردت ان اشارككم حبها
شكرا لكلماتك ومرورك
نورت ايامنا

Ahmed Al-Sabbagh said...

جميلة اوى اوى


يارب يجعل كل أيامك حب

كل يوم حب وانتى طيبة يا أيه

تحياتى
أحمد

momken said...

اختيارك رائع
الكلمات جميله جدا وحساسه اوى
الاغنيه فعلا جميله اوى اوى
ومعبره جدا

تحياتى

أحساس لسه حى...كلام من جوه روح لكل روح said...

عزيزتى
الاغنيه غطيت على الكلام باين
مع انى شايف الكلام مليان عشق وحب
يمكن علشان لغيتى فيه المسافه بين الواقع والخيال لان العشق اصبح خيال
تحياتى
صحيح انا حطيت بوست فى البلوج محتاج حكمك فيه جدا بما انك من زوار ايمى
سلام

انا مصرية جدا