18.5.08

عندك مانع؟؟؟



ايوة بحبك وبحب حبك

ايه ؟ عندك مانع

ايوة بسهر ليلى بفكر

ها؟..عندك مانع

وناوى اعيش العمر جنبك

برضه لسه عندك مانع

حبك ليا احلى خيال

مالى عليا وليا الحياة

ايه تانى....عندك مانع؟

قلبك تاج وجو عنيا

بحبك وردة وشجرة وظلة

ساعة عصرية هادية وصافية

...........لا

اوعى تقولى عندك مانع

بحبك اوى ميت الف مرة

وهافضل اقولها انا ميت مرة

حبك بذرة فى ارض خضرا

طرحت خير يا قلب ابيض

حياتى ليكى يا احلى قصة

ينفع اقول (عاشقك) بالمرة

.........واوعى

اوعى تقولى عندك مانع


============================

الكلام ده انا كتبته ساعة صفا لما كنت بقراء القصيدة الى كتبها


فى مدونته،وهى بنفس العنوان

مكنش قصدى اقلده بس عجبتنى الفكرة

ووريته الكلام

ومع انى كنت شايفه انه بجد سخيف الا ان مدحت اصر وخلانى اوعده انى احطها فى المدونة

فا....يارب تعجبكم

ولا ايه ؟

عندكوا مانع؟؟

26 comments:

HERO said...

يا سلام على الكلام
يا بخته يا ستي

تحياتي

رئيس جمهوريه نفسى said...

حتى ان كانت نوع من التقليد فهى ورعه بجد احساسك عالى قوى ولو عنده مانع اقطعه تقطيع انتى تامرى

WhItE HeArT said...

ههههههه

انا كنت هقول لك الكلام ده في شبهه في مدونة مدحت

بس لقيتك عارفه

بجد كلام جميل والفكرة تحفه والكلام عجبني فيه براءة الحب

تقبلي تحياتي

Anonymous said...

لا ما عندي مانع طبعا
مش مهم شكل الكلام بس المهم شكل قلب الي قالته

Che Ahmad said...

لا معندناش

شريف طلال said...

هو ايه ألى الكلام سخيف؟
الكلام روعه والله
و هو أكيد معندوش مانع بعد الكلام الحلو ده كله
تسلم ايدك على الكلام الحلو ده
تحياتى ليكى

شـمو نشـادر said...

لا حلو بجد ..
واكيد مش هيبقى عنده مانع خالص ..
ده لو عنده مانع يبقى عبيط ..
وانا عازمك على فنجان قهوة فى مدونتى الغلبانه ..
تحياتى ..
أسامة أمين

ody911 said...

آيه

أولا إزيك بجد وحشنى كلامك ومدونتك

ثانيا الكلام فعلا هايل وباين كدة إنو نابع من القلب ياترى يا هل ترى فى حد ؟؟


عموما نتمنالك كل خير


آسف بجد على عدم المتابعة الدورية

مشغول شويتين فى الشغل بس بإذن الله فرجو قريب


وعادى بقة
أودى

مدحت محمد said...

اية
بجد انا سعيد انك استوحيتى هذا الكلام الجميل بجد

من خلال البوست اللى كتبته بجد ده شرف كبير ليا

والحمد لله انه عجب ناس قرته
كمان

بجد عشرة على عشرة يااية

ولا عندك مانع كمان انه عشرة على عشرة
ههههههههههههههه

الف تحية ليكى ياباشا

Unknown said...

اية الكلام الجميل دة
بس والله جميل قوى لما حد يحب ويصر ان حبيبة يحس بية

سارة البحر said...

بجد كلامك بسيط جدا وانا كنت قريت البوست عند مدحت وحقيقي البوستين اروع من بعض
تحياتي ليكي

صاحب المضيفة said...

من اجمل ما كتبتي بجد يا ايه


ربنا يكرمك ويرزقك باللي بتحبيه ويجعل ايامك كلها صفاء ونقاء

على فكرة اسمك ده على اسم حد قريب مني جدا وعزيز علي جدا



دمت مبدعة

Unknown said...

الكلام فعلآ جميل جدآ
هو يقدر يكون عندو مانع

بوست جميل جدآ جدآ

تحياتي

aya said...

hero

تسلم يارب وسعيدة جدا انها عجبتك
نورتنى

aya said...

محمود

يا عم الطيب احسن
وبجد مرورك اسعدنى جدا

aya said...

white heart

الاعتراف بالحق فضيلة

والحمدلله انها عجبتك

بس اعترف بتاعتى عجبتك اكتر من بتاعة مدحت

:D

aya said...

روان
rore

انا عارفة انك دائما رائعة فى تواجدك بجوارى

تسلمى يارب

aya said...

che the hermit

الحمدلله انه معندكوش
بس مقلتليش عجبتك ولا ايه ؟

aya said...

شريف طلال

تسلم انت عيونك اللى دخلت وقرت الكلام ده
بجد الله يكرمك على كلامك المشجع
نورتنى

aya said...

شمو نشادر

وانا اوعدك باذن الله بزيارة لمدونتك

بجد اسعدنى وجودك

aya said...

اودىىىىى

حمدالله على السلامة يا محمود
ايه فينك يا ابنى ؟

ولا يا خويا لا فيه حد ولا بتاع
احنا سينجلز للابد

نورتنى
ويارب اشوفك بقى تانى هنا ومتختفيش زى كل مرة

نورتنى

aya said...

عزيزى مدحت

انا بجد اللى مش عافة اقولك ايه انك سمحتلى انى استخدم فكرتك
وانا والله مكنتش هنشره انا بس كنت بتفاعل مع اللى انت كتبه

شكرا انك اتحت ليا الفرصة ديه
وانا طبعا ماجيش اى حاجة جنب كتباتك

بجد تسلم وشكرا لتواجدك الجميل

aya said...

ايويتى

تسلمى يارب
ربنا يباركلك
ومافيش احلى من الحب

aya said...

سارة البحر

الله يكرمك يارب
وانا مبسوطة انك نورتينى
ويارب متكونش اخر زيارة

نورتى

aya said...

صاحب المضيفة


والله ده شرف ليا يا فندم
وشهادتك اعتز بيها

واللهم امين
امين
امين

على دعائك

بجد نورتنى

aya said...

emy

العزيزة الغالية الطيبة الوفية

ازيك يا جميلة
بقالى كتير مشفتكيش حاسة انى مفتقداكى

تسلمى يا جميلة على كلماتك

نورتى

انا مصرية جدا